A skandináv népesség közel 90%-a használ zenei streaming szolgáltatásokat

Polaris Nordic tanulmánya a digitális zenefogyasztásról: A skandináv népesség közel 90% -a használ Streaming szolgáltatásokat, de az ingyens szolgáltatások dominálnak. Az online zene fogyasztása növekvő tendenciát mutat

Szinte mindenki a Polaris Nordic-nál stream-el zenét, de csak a dolgozók 43% -a prémium előfizető. Az átlagos zene stream-elési idő az összes felhasználóra levetítve több mint 11 óra hetente. A leggyakrabban használt szolgáltatás a YouTube, a Spotify a második helyezett. A zenei megosztások száma kiemelkedik a közösségi médiában, Facebook-on és az Instagram-on. Annak ellenére, hogy a skandináv népesség 69 százaléka beleegyezik abba, hogy a zeneszerzőknek kompenzálniuk kell, ha zenéiket online szolgáltatásokban használják, 2017-ben az ingyenes fiókok száma 2017-ben 40% -ról 2018-ra 47% -ra emelkedett.

A felmérés a három skandináv vegyesvállalat, a Koda (DK), a Teosto (FIN) és a TONO (N) együttes együttműködése volt.

Az ingyenes zenei szolgáltatások dominálnak az online zene iparban

A skandináv országok lakosságának túlnyomó többsége streaming szolgáltatásokat használ. Norvégiában, Svédországban, Finnországban és Dániában a 12 és 65 év közötti lakosság összesen 90 százaléka legalább egy zenei streaming szolgáltatást használt az elmúlt év során.

Azonban egyre több skandináv fogyasztó használ csak ingyenes szolgáltatásokat a online zene hallgatáshoz: 47% csak ingyenes vagy próbaverziót használ, és nincs előfizetésük. A felhasználók 43% -a prémium előfizető. A nemzeti különbségek jelentősek: Svédországban 51% és Norvégiában a fogyasztók 50% -a előfizetéssel rendelkezik, Dániában 46%, Finnországban pedig 26%.

A legnépszerűbb streaming szolgáltatás a skandináv országokban a YouTube. Az elmúlt év során a skandináv országok lakosságának 74% -a használta a YouTube-ot a zene közvetítésére. Következő a listán a Spotify: a lakosság 54 százaléka használta ezt a szolgáltatást zene hallgatásra. 

A zene kiemelt szerepet kap Facebook-on, Instagram-on gyorsan növekszik

A zene is kiemelkedő szerepet játszik a közösségi médiában, különösen a Facebookban. A felmérésből kiderül, hogy a skandináv népesség 20% ​​-a használja a Facebookot zenei videók vagy zenét tartalmazó videók megtekintésére, 11% pedig Instagramot használ. A felmérésből kiderül, hogy a skandináv népesség 69 százaléka egyetért azzal a kijelentéssel, hogy „az internetes szolgáltatások, amelyek üzleti tevékenységük részeként használják a zenét, arányos bevételt fizetnek a zene alkotóinak”.
A Koda, a Teosto és a TONO polaris társadalmai más európai szerzői társadalmakkal együtt folyamatosan arra törekednek, hogy biztosítsák, hogy a platformszolgáltatások, jellemzően a közösségi médiák jogosultak legyenek tisztességes díjazás fizetésére a jogtulajdonosok számára, amikor zenéjüket online hallgatják. A felmérésből kiderül, hogy az északi lakosság többsége egyetért ezzel.
„A digitális zenefogyasztás legutóbbi robbanása nagyon pozitív: bizonyítja, hogy a törvényes és jól működő streaming szolgáltatások könnyen hozzáférhetőek és a mindennapi élet részévé váltak, azonban az ingyenes szolgáltatásokat igénybe vevők száma , szomorúan, jelentős, nyilatkozta Anders Lassen, a KODA vezérigazgatója.
„Örömmel látjuk, hogy egyre több ember választja a fizetős csomagokat, de az” értékátadás „problémája még mindig javításra szorul, és a közösségi médiát is széles körben használják a zenefogyasztáshoz. A bevételek egy részét a zene alkotóinak fizetik „- nyilatkozta Risto Salminen, a Teosto vezérigazgatója.
„A streaming szolgáltatás még mindig növekszik, és a zene könnyebben elérhető, mint valaha. Örömmel látjuk, hogy a Nordics sok tagja most inkább a prémium előfizetéseket részesíti előnyben, és örömmel fizetnek a zenei fogyasztásért. ingyenes szolgáltatásokat még mindig széles körben használnak, ami megnehezíti a zeneszerzők számára, hogy tisztességesen megélhessenek a zeneszerzésből. Különösen felháborítónak tartjuk a Facebook zenei használatát, ami nem járul hozzá a dalszerzők megélhetéséhez, mondja Cato Strøm, a TONO vezérigazgatója

A fizetős audio streaming szolgáltatással rendelkező emberek északi profilja

-Nincsenek nemek közötti különbségek
-18-29 évesek és kisebb mértékben 30-39 évesek
-Éves háztartási jövedelem gyakrabban több mint 93 000 EUR (700 000 DKK / SEK / NOK)
-Kedvenc zenei műfajok: Rap / Hip-Hop, Alternatív & Indie, RnB / Urban, Pop, Dance & Electronic
-A TV / film streaming szolgáltatás gyakoribb előfizetői
-Egyetértenek, hogy a YouTube-nak fizetnie kellene a zenészeknek a digitális szolgáltatáson megjelenő munkájukért
-Egyetértenek azzal, hogy a fizetett előfizetési szolgáltatáson keresztül az összes zenéhez való hozzáférés ára tisztességes
-A rádió továbbra is az egyik legnagyobb forrás az új zene megtalálásához
-A rádió továbbra is a leggyakrabban említett forrás az új zenei felfedezés mind a négy országban, majd azt követi a YouTube és dedikált zenei streaming szolgáltatások. A megkérdezettek 36% -a rádiót jelölte meg, leggyakrabban használt zenei forrást.

A fiatalok (12-29 évesek) számára a YouTube, a barátok és a zenei streaming szolgáltatások szerepe jóval magasabb volt az új zenei felfedezéseknél, de a rádió szerepet játszik az életében is.

Forrás: http://www.prnewswire.co.uk